12 February 2014

Arrrrhhh suk.

Nogle gange maa man lige skrive paa dansk, man ved jo ikke hvem der laeser med og der er jo visse folkeslag der tager alting naert.............
Det vaerste ved at flytte tilbage til NJ er at folk vitterligt har en "stil" som minder mest om "mormors gamle raekkehus med vaeg til vaeg taepper og skovsoeer paa malerierne". Det er svaert at sige noget paent om de fleste hjem, saa jeg holder bare min mund. Det meste af tiden.
Ikke fordi jeg gaar specielt meget op i mit hjem, men jeg har min egen stil og jeg ved godt den er maerkelig, men den er min. Og ikke den samme som alle andres.
Igaar var jeg nede go faa nye kontakt linser. Oejenlaegen spurgte om jeg var interesseret i nye briller "selvom jeg har vist ikke nogle du kan lide". Naa, hvad mener du med det spurgte jeg saa paent og han forklarede at han havde proevet i nogle aar at have moderne briller i butikken, men det var simpelthen for maerkeligt for lokal befolkningen saa han blev noedt til at bestille guldstellene hjem igen. Han fortalte at i vores by blev man noedt til at "kultivere" folk i meget lang tid inden der skete noget (eller ingenting)!!
Suk siger jeg bare. Men jeg vidste det jo godt. Her er ikke hoejt til loftet og jeg er endnu engang "den maerkelige". Jeg har ikke noget imod at vaere "den maerkelige", men naar man ikke kan give plads til mig saa bliver jeg ked, jeg giver jo plads til de andre. Janteloven fungerer fint her i landsbyen. Suk igen.

No comments: